6th International Congress on Child and Adolescent Psychiatry

عنوان
اثر بخشی بازی درمانی شناختی- رفتاری بر سوگ پسران دبستانی شهر اصفهان
نویسندگان
نسیم نفر الهام وحید نیا 1- نویسنده مسول : دانشجوی کارشناسی ارشد مشاوره ، دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر ، ایمیل nasim.nafar@iaukhsh.ac.ir 2- دانشجوی کارشناسی ارشد مشاوره دانشگاه ازاد اسلامی خیمنی شهر
چکیده
هدف از این پژوهش آموزش بازی درمانی به شیوه شناختی رفتاری بر سوگ پسران دبستانی 8 -10 شهر اصفهان است؛ مطالعه از نوع نیمه تجربی و آزمایشی است . ابزار این پژوهش سیاهه رفتاری کودک (CBCL) است . روش نمونه گیری در دسترس است، بدین صورت که 30 دانش اموز که سوگ را تجربه کرد ه اند ( فوت مادر یا پدر یا طلاق انها) انتخاب کرده و به صورت تصادفی در دو گروه 15 نفری گمارش کرده، پس از اتمام جلسات، پرسسشنامه‌ به عنوان پس آزمون در دوگروه آزمايش و گواه اجرا گرديد. داده¬ها با نرم افزارSpss16 و با روش آماری تحلیل کوواریانس تجزیه و تحلیل شد. نتایج نشان داده است که بازی درمانی شناختی -رفتاری منجر به کاهش علائم سوگ و بهبود اختلالات رفتاری این کودکان گشته است (p=5%).
لغات کلیدی
کلمات کلیدی: بازی درمانی، شناختی -رفتاری، سوگ
دانلود
PDF
Notices
Occasion
Statistics
Visit today: 99

Visit All: 5557741